Myynti- ja toimitusehdot

Frameda.fi -verkkokauppa on tarkoitettu vain hiusalan ammattilaisille ja hiusalan opiskelijoille. Hintojen näkemiseksi ja tilauksien tekemiseksi tulee olla kirjautuneena kauppaan. Hinnat näytetään kaupassa verottomina (alv 0). Arvonlisävero lisätään tilaukselle kassalla.Jos olet jo asiakkaamme, pyydä tunnukset kauppaan tästä linkistä. Jos et vielä ole asiakkaamme, rekisteröidy tästä. Asiakastilisi aktivoidaan 1-2 arkipäivän kuluessa käyttöösi. Kun asiakastilisi on aktivoitu, saat siitä sähköpostiin ilmoituksen. 

TILAAMINEN

Kirjaudu sisään sivustolle. Valitse ostoskoriin tuotteet, jotka haluat tilata. Verkkokaupassamme näet myös mahdolliset sopimushintasi. Mene kassalle ja valitse toimitus- ja maksutapa. Paketti toimitetaan aina meille rekisteröityessäsi ilmoitettuun, yrityksen viralliseen postiosoitteeseen. Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi ja seurantatunnuksen kun paketti on matkalla.

TOIMITUSTAVAT

Kun maksat ennakkoon, tilaus toimitetaan lähtökohtaisesti yrityksesi viralliseen postiosoitteeseen, joka on asiakastilisi takana, mutta se voidaan toimittaa myös haluamaasi osoitteeseen. Mikäli valitset laskutusvaihtoehdon, tilaus voidaan toimittaa vain yrityksesi viralliseen postiosoitteeseen. Muutokset asiakastilin tietoihin tulee tehdä suoraan asiakaspalveluumme info@frameda.fi tai 010 574 2700.

Toimitukset lähetetään normaalisti samana tai seuraavana arkipäivänä. Tilauksen toimitusaika on siten 1-3 arkipäivää, toimitustavasta riippuen. Mikäli tilauksesi on erityisen kiireellinen, mainitse siitä tilauksen lisätietoja kohdassa.

Tilaus toimitetaan DB Schenkerin Jakopakettina, jolloin se toimitetaan arkisin klo 8-16 välillä ilman erillistä ilmoitusta toimitusajasta. Jos aukioloaikasi on joku muu kuin arkisin 8-16, on tästä mainittava tilauksen lisätietoja-kohdassa, tai mikäli haluat että toimitusaika sovitaan kanssasi. Silloin toimitusaika sovitaan kanssasi tekstiviestitse ja toimitus kestää lähtökohtaisesti 1-2 päivää normaalia jakopakettia pidempään. Jos et ole säännöllisesti paikalla, voit valita Matkahuollon Lähellä-paketin, joka toimitetaan toimitusosoitetta lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen ja siitä tulee antamaasi matkapuhelinnumeroon ilmoitus, kun noudettavissa. Jos haluat valita jonkun muun noutopisteen, ilmoita haluamasi noutopiste tilauksen lisätietoja -kohdassa. Noutamattomista paketeista tai paketeista, joita ei vastaanoteta, veloitamme takaisinkuljetusmaksun 10€ (alv 0).

Tilaus vähintään 220€ (alv 0)                   Toimituskulu 0€

Tilaus alle 220€  (alv 0)                             Toimituskulu 10€ (alv 0)

Kun pakettisi on matkalla, saat sähköpostiisi seurantakoodin, jolla voit seurata toimitusta. 

Toimitamme tilauksia vain Suomeen. 

MAKSUTAVAT

Käytettävissäsi on kaikki Visma Pay -palvelun tarjoamat maksutavat. Lisäksi sinulla voi olla mahdollisuus tilata tuotteita laskulla.

VISMA PAY -MAKSUTAVOILLA TILAAMINEN

Visma Pay -maksutapojen kautta voit maksaa tilauksesi pankkien verkkopankkitunnuksilla, luottokortilla, laskulla ja osamaksulla. 

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy frameda.fi -verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Frameda.fi -verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

LASKULLA TILAAMINEN

Lisäksi sinulla voi olla mahdollisuus tilata laskulla. Silloin lasku toimitetaan sinulle myöhemmin asiakastilillesi määritellyllä toimitustavalla (kirjelasku, sähköpostilasku, verkkolasku). Laskutuspartnerina toimii VismaPPG. Laskulla toimitettavan tilauksen maksuaika on lähtökohtaisesti 14pv netto. 

Jokainen asiakas käy rekisteröintivaiheessa läpi luottokelpoisuuden tarkistuksen, sekä jokainen tilaus käy läpi luottotarkistuksen ennen sen toimitusta. Mikäli laskuja on erääntyneenä, tulee valita ennakkoonmaksutapa. Jos tilaus ei läpäise luottotarkistusta, olemme yhteydessä sähköpostitse maksutavan muuttamiseksi. 

JÄLKITOIMITUKSET

Jos tilaamasi tuote ehtii loppua ennen kuin se on kerätty varastollamme, jälkitoimitamme tuotteen veloituksetta sen saapuessa jälleen varastoon. Pidätämme oikeuden jälkitoimituksien lähettämiseen. Mikäli tilaus on jo maksettu, eikä jälkitoimitusta pystytä toimittamaan, hyvitetään tuotteen hinta asiakkaalle joko hyvityslaskuna tai rahapalautuksena.

TAKUU

Sähkölaitteille myönnämme 12 kuukauden takuun ostopäivästä lähtien. Jos tuote on ostettu jälleenmyyntiin, alkaa takuu siitä hetkestä, kun tuote on myyty eteenpäin käyttämättömänä. Takuu on silloin voimassa asiakaskuittia näyttämällä. 

Takuu kattaa valmistusvirheistä johtuvat viat, eivät normaalia kulumista tai puutteellisestä kunnossapidosta johtuvia vikoja. 

PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS SEKÄ TOIMITUSVIRHEET JA REKLAMAATIOT

Yritysasiakkaillamme tuotteet myydään ilman palautusoikeutta. Tuotteet saa palauttaa vain myyjän erillisellä kirjallisella hyväksynnällä.

Toimitusvirheiden vuoksi reklamaatio-oikeus on 7 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Palautettujen tuotteiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissa, puhtaita, ehjiä, avaamattomia sekä ilman ostajan tekemiä merkintöjä. Toimitusvirhetapauksessa ota yhteyttä asiakaspaleluumme info@frameda.fi tai 010 574 2700, ma-pe 8-16. 

Kaikissa muissa reklamaatiotilanteissa ole mahdollisimman pian yhteydessä Asiakaspalveluumme info@frameda.fi tai 010 574 2700. 

MUUT EHDOT

Ostaja vastaa itse saapuvien tavaroiden vastaanotosta ja niiden lukumäärän ja kunnon tarkistuksesta. Rahtikirjaan merkittyjen ja Ostajalle toimitettujen pakettien lukumäärän on täsmättävä. Jos määrä ei täsmää, Ostajan on tehtävä varaus rahtikirjaan ja ilmoitettava asiakaspalveluumme info@frameda.fi tai 010 574 2700. Huomautukset tuotteisiin liittyvistä näkyvistä puutteista tulee tehdä 7 arkipäivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta, jonka jälkeen asiakkaan katsotaan hyväksyneen tuotteet sellaisina kuin ne on toimitettu.

Tuotteiden omistusoikeus kuuluu Frameda Oy:lle kunnes ne on kokonaan maksettu. Tuotteiden toimitusehto on CIF (Incoterms 2000). Sen mukaisesti tuoteriski siirtyy Myyjältä Ostajalle tuotteiden siirtyessä ensimmäiseen myyjän järjestämään kuljetusvälineeseen. Myyjä kattaa tuoteriskin toimitusehtojen tarkoittamalla vakuutuksella siihen asti, kunnes Ostaja vastaanottaa tuotteet. Kaikki markkinointimateriaali ja esimerkiksi esillelaittotelineet, joita Myyjä Ostajalle toimittaa, on Myyjän omaisuutta ja joka Ostajan on pyydettäessä palautettava Myyjälle.

Jos Myyjä on estynyt täyttämästä näissä myyntiehdoissa mainittuja velvoitteita seuraavista seikoista riippuen (ns Force Majeur esteet mm. lakko, työnseisaus, tulipalo, onnettomuus, ym.) niin tilaus jää joko odottamaan kunnes Myyjä ei enää ole estynyt täyttämästä näitä velvoitteita, tai asiakkaan erillisestä vaatimuksesta kauppa voidaan perua. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kaupan peruuntumisesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneita vahinkoja.

RAJOITUKSET

Myyjän tuotteita ei missään tilanteessa saa suoraan tai epäsuorasti jälleenmyydä Suomen rajojen ulkopuolelle. Tuotteita saa myydä verkkokaupassa vain mikäli verkkokauppa on suorassa kytköksessä kampaamoon niin, että kampaamolla on oma fyysinen toimipiste ja kampaamon tiedot ilmoitetaan selkeästi verkkokaupassa. Verkkokauppamyynnistä on myös tehtävä ilmoitus asiakaspalveluumme info@frameda.fi tai 010 574 2700, ennen verkkomyynnin aloittamista.

Myyjä pidättää oikeuden olla toimittamatta tilattuja määriä.

MUUTOKSET JA SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ

Frameda Oy pidättää itsellään oikeuden muuttaa tuotteiden painoa ja kokoa. Myyjällä on myös oikeus muuttaa yleisiä myyntiehtoja.  Mikä tahansa näiden myyntiehtojen tulkitsemisesta johtuva erimielisyys ratkaistaan Suomen lainsäädännön mukaisesti. Tilaamalla tästä verkkokaupasta asiakas ilmoittaa tutustuneensa yleisiin myynti- ja toimitusehtoihin ja hyväksyvänsä ne.